Planning exporteren
Met de exportfunctie kun je de volledige planning eenvoudig exporteren naar Microsoft Excel. Dit is handig om de planning te delen met klanten, collega’s of externe partijen, of om zelf analyses en controles uit te voeren buiten Qiek.
Waar vind je de planning exportfunctie?
De optie om de planning te exporteren vind je op de Planning-pagina van een lichamelijk onderzoek:
Ga naar een scan met planning
Open het tabblad Planning
Klik linksboven bij Afspraaktypes op Meer opties (⋮)
Kies Exporteren
Er opent nu een pop-up waarin je kunt aangeven wat je wilt exporteren.
Exportopties
1. Exporteer afspraken
Met deze optie exporteer je alleen alle geplande afspraken.
In deze export vind je o.a.:
Medewerker kenmerken (naam, e-mailadres, telefoonnummer, geslacht, taal, etc.)
Medewerker werkkenmerken (afdeling, functie, locatie, extra groep)
Datum, start en eindtijd van de afspraak
Afspraak titel
Afspraak locatie
Extra afspraakinformatie
Resource (indien gekoppeld, bijv. tester, coach of ruimte)
Gebruik dit wanneer je:
Een overzicht wilt van wie wanneer gepland staat
Geplande afspraken wilt delen met een klant of leidinggevende
2. Exporteer beschikbare tijdsloten
Met deze optie exporteer je alleen de beschikbaarheden (tijdsloten) niet zijn geboekt.
In deze export zie je o.a.:
Datum, start en eindtijd van de beschikbare tijdslot
Afspraak titel
Afspraak locatie
Extra afspraakinformatie
Resource
Gebruik dit wanneer je:
Inzicht wilt in de geplande capaciteit
Een klant zelf wil laten plannen in Excel
Tip: in dit excel bestand kan je alle relevante medewerker- en werkkenmerken invullen in de lege kolommen/rijen zoals naam, e-mailadres, geslacht, afdeling, locatie, etc. Als een klant deze informatie invult dan kan je dit excelbestand gebruiken als een import bestand in de organisatie. Een planning importeren is helaas (nog) niet mogelijk.
3. Beide opties tegelijk selecteren
Selecteer je zowel ‘Exporteer afspraken’ als ‘Exporteer beschikbare tijdsloten’, dan:
Wordt alles gecombineerd in één Excel-bestand
Alle aangemaakte tijdsloten zijn zichtbaar:
Achter niet geboekte (beschikbare) tijdsloten staan geen medewerkergegevens
Achter geboekte tijdsloten worden de beschikbare medewerkergegevens ingevuld (naam, e-mail, afdeling, etc.)
Dit geeft het meest complete overzicht van de planning:
wat er gepland is én wat er (nog) beschikbaar is.
Gebruik dit wanneer je:
Inzicht wilt in de geplande en beschikbare capaciteit
Een klant zelf wil laten plannen in Excel (beschikbare tijdsloten zelf invullen)
Een totaal overzicht wil delen met je klant


