Naar de hoofdinhoud

Planning exporteren

Met de planning exportfunctie kun je afspraken en/of beschikbare tijdsloten exporteren naar Microsoft Excel. Ideaal om de planning te delen, capaciteit te controleren of klanten zelf te laten plannen buiten Qiek.

S
Geschreven door Sven van Qiek
Vandaag bijgewerkt

Planning exporteren

Met de exportfunctie kun je de volledige planning eenvoudig exporteren naar Microsoft Excel. Dit is handig om de planning te delen met klanten, collega’s of externe partijen, of om zelf analyses en controles uit te voeren buiten Qiek.


Waar vind je de planning exportfunctie?

De optie om de planning te exporteren vind je op de Planning-pagina van een lichamelijk onderzoek:

  1. Ga naar een scan met planning

  2. Open het tabblad Planning

  3. Klik linksboven bij Afspraaktypes op Meer opties (⋮)

  4. Kies Exporteren

Er opent nu een pop-up waarin je kunt aangeven wat je wilt exporteren.


Exportopties

1. Exporteer afspraken

Met deze optie exporteer je alleen alle geplande afspraken.

In deze export vind je o.a.:

  • Medewerker kenmerken (naam, e-mailadres, telefoonnummer, geslacht, taal, etc.)

  • Medewerker werkkenmerken (afdeling, functie, locatie, extra groep)

  • Datum, start en eindtijd van de afspraak

  • Afspraak titel

  • Afspraak locatie

  • Extra afspraakinformatie

  • Resource (indien gekoppeld, bijv. tester, coach of ruimte)

Gebruik dit wanneer je:

  • Een overzicht wilt van wie wanneer gepland staat

  • Geplande afspraken wilt delen met een klant of leidinggevende

2. Exporteer beschikbare tijdsloten

Met deze optie exporteer je alleen de beschikbaarheden (tijdsloten) niet zijn geboekt.

In deze export zie je o.a.:

  • Datum, start en eindtijd van de beschikbare tijdslot

  • Afspraak titel

  • Afspraak locatie

  • Extra afspraakinformatie

  • Resource

Gebruik dit wanneer je:

  • Inzicht wilt in de geplande capaciteit

  • Een klant zelf wil laten plannen in Excel

Tip: in dit excel bestand kan je alle relevante medewerker- en werkkenmerken invullen in de lege kolommen/rijen zoals naam, e-mailadres, geslacht, afdeling, locatie, etc. Als een klant deze informatie invult dan kan je dit excelbestand gebruiken als een import bestand in de organisatie. Een planning importeren is helaas (nog) niet mogelijk.

3. Beide opties tegelijk selecteren

Selecteer je zowel ‘Exporteer afspraken’ als ‘Exporteer beschikbare tijdsloten’, dan:

  • Wordt alles gecombineerd in één Excel-bestand

  • Alle aangemaakte tijdsloten zijn zichtbaar:

    • Achter niet geboekte (beschikbare) tijdsloten staan geen medewerkergegevens

    • Achter geboekte tijdsloten worden de beschikbare medewerkergegevens ingevuld (naam, e-mail, afdeling, etc.)

Dit geeft het meest complete overzicht van de planning:
wat er gepland is én wat er (nog) beschikbaar is.

Gebruik dit wanneer je:

  • Inzicht wilt in de geplande en beschikbare capaciteit

  • Een klant zelf wil laten plannen in Excel (beschikbare tijdsloten zelf invullen)

  • Een totaal overzicht wil delen met je klant

Was dit een antwoord op uw vraag?