Hoe werkt het?
Ga naar Meer opties (⋮) → Automatisch plannen
Selecteer medewerkers
Selecteer afspraaktypes
Qiek verdeelt medewerkers automatisch (naam A-Z) over beschikbare afspraaktypes en tijdsloten (beschikbaarheid) op volgorde van beschikbaarheid
Dit is handig als je bijvoorbeeld wil werken op basis van afmelding!
Veel voorkomende fouten bij automatisch plannen
1. Te weinig beschikbaarheid voor het aantal medewerkers
Qiek plant medewerkers op basis van naam (A–Z) in de beschikbare tijdsloten. Als er minder tijdsloten zijn dan medewerkers, blijft een deel ongepland. Controleer na het automatisch plannen altijd:
hoeveel afspraken er zijn ingepland
of dit aansluit op de aangemaakte beschikbaarheid
Zo voorkom je dat medewerkers worden overgeslagen.
2. Onbewust direct versturen van afspraakbevestigingen
Standaard worden bij het plannen direct afspraakbevestigingen verzonden.
Wil je eerst de planning vullen en eventueel nog schuiven voordat medewerkers een bevestiging ontvangen?
Zet dan tijdelijk de afspraak bevestiging mail uit bij de planning instellingen (scan instellingen pagina)
Plan en corrigeer de afspraken
Verstuur daarna via het logboek in één keer alle bevestigingen
Zo voorkom je dat medewerkers meerdere (of onjuiste) bevestigingen ontvangen.


