Naar de hoofdinhoud

Enquête scan - Reacties verzamelen

S
Geschreven door Sven Koelen
Gisteren bijgewerkt

Je kan hier de doelgroep van de Enquête scan bepalen en beheren. Je hebt de mogelijkheid om hier medewerkers te importeren en direct toe te voegen aan de doelgroep of je selecteert de gewenste doelgroep(en) en/of medewerkers (indien er al medewerkers aanwezig zijn binnen de organisatie (bijv. vanuit een eerdere import).

Vanuit deze pagina kan je op basis van de instellingen de Enquêtescan verzenden naar de doelgroep en vervolgens de deelname beheren.

Uitzondering: Wanneer je kiest voor alleen de generieke link dan worden deelnemers automatisch toegevoegd aan de scan doelgroep. Je hoeft dan geen medewerkers hier toe te voegen.


Handleiding scan doelgroep toevoegen

  1. Navigeer naar de “reacties verzamelen” pagina in de scan menu-balk in de Enquête scan.

  2. Klik rechtsboven op de knop [Toevoegen].

  3. Vervolgens krijg je twee opties:

    Optie 1. Selecteer groepen en/of medewerkers

    Optie 2. Medewerkers importeren en direct toevoegen

Optie 1. Selecteer groepen en/of medewerkers

Kies je voor de optie “Selecteer groepen en/of medewerkers”. Dan opent een pop-up met selectie veld. In het selectieveld Kan je kiezen uit verschillende mogelijkheden op basis van organisatiekenmerken zoals “Hele organisatie”, “Afdeling” of “Locatie”. Je kan ook kiezen voor een specifieke scan doelgroep of specifieke scan deelnemers. Het is ook mogelijk om individuele medewerkers te selecteren.

Zodra je klaar bent met het selecteren klik je op [Opslaan]. De selectie wordt direct toegevoegd aan de scan doelgroep. De Enquête wordt NIET direct verzonden door deze actie.

Let op: Er moeten dus reeds medewerkers zijn toegevoegd aan de organisatie. De mogelijkheden die getoond worden zijn afhankelijk van de eigenschappen die je hebt gebruikt bij het toevoegen. Heb je geen Afdelingen aangemaakt of geen medewerkers hebben gekoppeld aan een locatie dan worden deze opties ook niet getoond om te selecteren in het selectie veld.

Aanvullende toelichting bij Scan doelgroep en Scan deelname:

Op alle plekken in Qiek waar je jouw gewenste doelgroep kan selecteren heb je de mogelijkheid tussen het kiezen van een (1) specifieke scan doelgroep of (2) specifieke scan deelname.

Een voorbeeld: Je wil de Enquête alleen (1) sturen naar medewerkers die hebben deelgenomen aan het lichamelijk onderzoek (Meten uitgevoerd). Dan selecteer je de betreffende lichamelijk onderzoek scan onder “Scan deelname”.

Wil je de Enquête uitnodiging sturen naar iedereen (2) die is toegevoegd aan een vragenlijst scan? Dan selecteer je de betreffende scan onder “Scan doelgroep”. Dan ontvangen ook de medewerkers welke de vragenlijst niet hebben ingevuld deze uitnodiging.

Optie 2. Medewerkers importeren en direct toevoegen

Kies je voor de optie “Medewerkers importeren en direct toevoegen”. Dan opent een pop-up om medewerkers te kunnen importeren. Lees hier meer informatie over de importeer functie in Qiek.

Nadat de import succesvol is voltooid worden de medewerkers direct toegevoegd aan de scan doelgroep. De Enquête wordt NIET direct verzonden door deze actie.


Scan doelgroep is toegevoegd

Zodra er medewerkers zijn toegevoegd aan de scan doelgroep dan wordt rechtsboven de knop [Enquête versturen] zichtbaar. Heb je ook “generieke link” aanstaan dan zie je nog een kleine knop met een “link”-icoon getoond.

Doelgroep kolommen

Je ziet na het toevoegen van medewerkers een tabel op de pagina waarin je per kolom verschillende acties en informatie ziet.

  1. Selectievak (aankruisvakje)

  2. Naam

  3. Deelname

  4. Actie

  5. Meer opties menu (drie verticale bolletjes)

Selectie vak (aankruisvakje):

Hier kan je iedereen op de pagina selecteren (naast “Naam” het vakje selecteren) of specifieke medewerkers selecteren. Zodra je een selectie maakt zie je aan de onderkant een optiebalk getoond worden waar je verschillende acties in kan uitvoeren.

Je ziet hoeveel medewerkers (items) je geselecteerd hebt en waar je de vervolg actie op gaat toepassen. Je kan deze acties kiezen:

  • Enquête versturen: Je stuurt dan de Enquête naar je selectie (er opent eerst nog een pop-up om de e-mail te bekijken of aanpassen, de vEnquête wordt niet direct verzonden)

  • Exporteer: Je selectie wordt geëxporteerd naar een MS Excelbestand. Lees hier meer inspiratie over de mogelijkheden van het exporteren van medewerkers.

  • Verwijder: Je verwijderd hiermee je selectie uit de scan doelgroep (de medewerkers worden NIET uit de organisatie verwijderd, alle gegeven antwoorden in de Enquête worden wel verwijderd).

Heb je naast de naam geklikt in het aankruisvakje dan kan je ook linksonder kiezen voor “selecteer alle … items”. Dan selecteer je alle medewerkers in de scan doelgroep en hoef je niet alle pagina’s door te klikken om iedereen te selecteren.

Naam:

Hier wordt de voor en achternaam van de medewerker getoond. Je kan bovenaan sorteren van A-Z en Z-A door te klikken op het kleine driehoekje.

Deelname:

Dit is de statusbalk betreft deelname aan de scan.

  1. Is de balk leeg (grijs) dan heeft de medewerker nog geen vraag beantwoord.

  2. Staat er een percentage, dan is de medewerker zo ver gevorderd met het invullen.

  3. Staat het percentage op 100%, dan heeft de medewerker de Enquête voltooid. Je ziet dan ook dat de knop [Enquete versturen] veranderd is naar [bekijk antwoorden]. Aanvullend: deze personen ontvangen geen herinneringen meer en kan je niet opnieuw de Enquête verzenden).

Actie:

In deze kolom staat de belangrijkste actieknop die relevant is voor de betreffende medewerker. Heeft een medewerker nog niet deelgenomen of is de Enquête niet afgerond dan staat de knop [Enquête versturen] achter de medewerker. Is de scan afgerond dan staat de knop [Bekijk antwoorden] getoond.

Je ziet aan de het nummer hoe vaak de Enquête is verzonden naar de betreffende medewerker. Als je met je muis erop gaat staan zie je de datum en tijd van verzending gemeld staan.

Meer opties menu (drie verticale bolletjes):

Zodra je klikt op de menu-item met de drie puntjes zie je deze andere relevante opties:

  • Kopieer vragenlijst link: Dit is de unieke link van de medewerker naar de eigen Enquête. Deze kan je delen indien ze problemen ervaren met de mail of het ontvangen van de Enquête uitnodigingsmail. Het is ook handig als je zelf als Provider een test Enquête wil invullen. Dan hoef je de mail niet te verzenden en kan je de link in een ander venster plakken.

  • Bekijk medewerker: Het medewerker-profiel wordt geopend.

  • Verwijder: De betreffende medewerker wordt uit de scan doelgroep verwijderd (en kan de Enquête niet meer invullen en zal geen mails meer ontvangen betreft de Enquête, heeft de persoon al vragen beantwoord dan worden deze vragen onomkeerbaar verwijderd!).


Generieke link gebruikt?

Dan zal pagina zonder zichtbare deelnemers starten (lege pagina met de melding “Nog geen deelnemers”), vervolgens zal iedereen die start met de Enquête worden toegevoegd op deze pagina. Dus alleen deelnemers aan de Enquête worden dan getoond.


Handleiding: De Enquête scan verzenden

  1. Klik rechtsboven op de knop [Enquête versturen]. Deze knop wordt pas getoond zodra er deelnemers zijn toegevoegd aan de scan doelgroep.

  2. Bij ‘Naar’ selecteer je de gewenste doelgroep, bijv. “Hele scan doelgroep”. Je hebt met deze ‘Naar’ optie ook de mogelijkheid om op basis van andere eigenschappen personen de vragenlijst uitnodiging te versturen. Bijv. als eerst 1 specifieke locatie of onderzoeksgroep uitgenodigd moet worden.

  3. Controleer als laatste de e-mailtekst en het e-mail onderwerp en klik, als je zeker bent van je zaak, op de knop rechtsonder [Verstuur].

Voilà, de Enquête wordt verzonden!

Was dit een antwoord op uw vraag?