Naar de hoofdinhoud

Enquête scan - Inhoud

Stel hier de inhoud van je Enquête scan samen. Voeg eigen vragen toe, gebruik Quick Scans, richt meerdere talen in en pas voorwaardelijke logica toe om de enquête volledig op maat te maken.

S
Geschreven door Sven Koelen
Deze week bijgewerkt

Inhoud pagina

Op deze pagina kan je de gewenste inhoud van de Enquête scan samenstellen door "extra vragen" of reeds aangemaakt Enquête Quick scans onder het tabje “overig” toe te voegen aan de scan inhoud.

Inhoud toevoegen aan een vragenlijst scan

  1. Klik op de knop [Inhoud toevoegen] aan de rechterkant en vervolgens opent een pop-up waarin je de scan kan samenstellen.

  2. Aan de rechterkant zie je twee tabjes onder “Inhoud toevoegen”, hier heb je de keuze uit het tabje “Extra vragen” en het tabje “Overig”.

  3. Zodra je alle inhoud hebt toegevoegd klik je rechtsboven in de pop-up op de knop [Opslaan]. De pop-up sluit en je komt nu op een gevulde “Inhoud” pagina. Je kan altijd de inhoud weer wijzigen of logica toevoegen/aanpassen door rechtsboven te klikken op [Inhoud aanpassen].


Extra vragen toevoegen aan een Enquête scan

Een enquête scan bestaat volledig uit eigen vragen. Je hebt deze mogelijkheden qua vraagtypen (velden) en tekst in een vragenlijst scan:

Velden (vraagtypen):

  • Tekstregel (open veld voor een kort antwoord)

  • Tekstvlak (open veld waar een langer antwoord mogelijk is)

  • Nummer (Hier kan een (rapport)cijfer als antwoord ingevuld worden)

  • Meerkeuze (Keuze uit 1 antwoordmogelijkheid afdwingen)

  • Aankruisvakjes (Kan er gekozen worden uit 1 of meer antwoordmogelijkheden)

Vaste teksten

  • Alinea (Dit is een teksteditor waarin je zelf tekst kan verwerken welke getoond wordt op de pagina waar de andere vragen ook staan. Gebruik het bijvoorbeeld voor toelichting, een inleiding of als je naar iets wil verwijzen (bijvoorbeeld middels een linkje naar een externe webpagina).


Overig – Quick scan

Onder het tabje "Overig" vind je alle beschikbare Enquête Quick scans

Met een Quick Scan laad je in één klik een complete, vooraf ingerichte scan in bij nieuwe projecten. Dit bespaart tijd, zorgt voor standaardisatie en voorkomt fouten zoals vergeten vragen, onvolledige inhoud of het niet toepassen van vaste voorwaardelijke logica bij nieuwe klanten.

Alle aangemaakte Quick scans (provider instellingen) worden getoond zodat je deze direct kan toevoegen aan de scan inhoud. Wordt er niets getoond, dan zijn er nog geen Quick scans aangemaakt.


De Enquête in verschillende talen beschikbaar maken (meertalig)

Je kan de Enquête scan voor meerdere talen inrichten indien een klant in verschillende talen de scan wil aanbieden. In het organisatie profiel pop-up kan je meerdere talen instellen. Je kan bij deze instellingen komen door op het "tandwieltje" te klikken linksboven, naast de organisatienaam.

Alle eigen “Extra vragen” die je toevoegt moet je zelf vertalen en toevoegen onder de betreffende taal zodat deelnemers de extra vragen in de gewenste taal kunnen lezen en beantwoorden.

Je ziet de gekozen talen bij de organisatie boven aan de scan inhoud toevoegen pagina.


Voorwaardelijke logica toepassen

Je kan voorwaardelijke logica instellen aan de hand van persoonskenmerken zoals leeftijd, geslacht, de standaard “achtergrond gegevens” zoals opleiding, soort werk en dienstverband. En de meest gebruikte voorwaardelijke logica: op basis van afdeling, locatie of functie. Daarnaast is het mogelijk om voorwaardelijke logica toe te passen op basis van uitkomsten op lichamelijk onderzoek modulen of vragenlijst modulen.

Hoe kan je “Voorwaardelijke logica” toevoegen in een Enquête scan

Voorwaardelijke logica pas je toe door te klikken op de 3 bolletjes achter de betreffende extra vraag.

[Logica actief] badge

Indien logica is toegepast op een module dan wordt dit middels een “badge” bij deze module aangegeven op de scan inhoud pagina. Als je op deze badge klikt dan kan je zien welke logica van toepassing is. Het wijzigen doe je door op de knop [Inhoud aanpassen] te klikken.

Onderaan dit artikel vindt je enkele praktijk voorbeelden van toegepaste logica in een Enquête scan.


Een Enquête scan inhoud aanpassen

Klik op de knop [Inhoud aanpassen] aan de rechterkant en vervolgens opent een pop-up waarin je de scan kan samenstellen.

LET OP: Verwijder nooit scan inhoud zodra de Enquête al verzonden is en er deelnemers zijn die de Enquête hebben ingevuld. De reeds vergaarde data (antwoorden) worden dan verwijderd van het betreffende extra vraag welke je hebt verwijderd!


Praktijk voorbeelden van voorwaardelijke logica in een Enquête scan

1. Bepaalde module alleen tonen bij een bepaalde doelgroep

Voorbeeld: Alleen de afdelingen Staff en Marketing hebben een fysiek PMO aangeboden gekregen, de rest van de organisatie enkel een E-PMO vragenlijst.

Klik op de meer opties menu (3 verticale bolletjes) achter een Extra vraag en selecteer “voorwaardelijke logica”.

Stel hier de gewenste voorwaarden voor het tonen in:

Let op: Je gebruikt hier “OF” omdat een deelnemer nooit aan twee afdelingen gekoppeld kan zijn. Qiek checkt nu of iemand aan de afdeling Staff of aan de afdeling Marketing gekoppeld is. Stel je het in met “EN”, middels het plusje (+) dan checkt Qiek of iemand aan zowel Staff als Marketing gekoppeld is.

2. Verdiepende vraag tonen op basis van een eerder gegeven antwoord op een extra vraag

Voorbeeld: Je wil dat iedereen die heeft deelgenomen aan een fysiek onderzoek de "tester" kan beoordelen.

Je kan in het "selecteer een item" veld ook zoeken, zoek in het veld naar de extra vraag "Heb jij deelgenomen....." Stel hier de gewenste voorwaarden voor het tonen in:

Was dit een antwoord op uw vraag?