Vragenlijst Resultaten pagina
Dit is de laatste pagina in het proces. Hier worden de verzamelde reacties op de vragenlijstmodulen weergeven en krijg je kristalhelder inzicht in hoe de betreffende klant scoort op de modulen welke je hebt geselecteerd onder “inhoud”.
Geen resultaten gevonden
Indien er nog geen resultaten zijn (nog geen deelname) dan is deze pagina leeg en zie je de melding “Geen resultaten gevonden”. Het zinnetje eronder heeft betrekking op een “Organisatie-account” met toegang tot de resultaten. Hierin wordt de minimale groepsgrootte (minimale aantal deelnemers) vermeld, welke je hebt ingesteld bij de organisatie onder “Privacy”.
Resultaten zichtbaar
Zodra medewerkers starten met het invullen van de vragenlijst worden realtime de uitkomsten op de modulen (uitkomstcategorieën) getoond op deze resultatenpagina.
Bovenaan de pagina zie je verschillende knoppen aan de rechterkant namelijk:
Standaard weergave: Weergave op de pagina aanpassen, bijv. vergelijk op afdeling, benchmark of geslacht.
Sorteren: Bepaal de volgorde van de resultaten, standaard is dezelfde volgorde als de scan inhoud. Sorteer op bijv. meest recent of score laag-hoog.
Rapportage: Maak een pdf-export van de resultaten naar rapportage.
Filters: Stel filters in om met specifieke selecties de resultaten te bekijken. Selecteer je bij de filters bijv. een afdeling, dan worden alleen de resultaten van de betreffende afdeling getoond op de resultatenpagina.
Grafiek icon = Bekijk deelname statistieken: lees onderstaand meer informatie hierover.
In dit artikel vind je meer informatie over de Organisatie resultaten pagina’s en de mogelijkheden per bovengenoemde knoppen. In het huidige artikel staan we wel even stil bij “Bekijk deelname statistieken” (Grafiek knop).
Bekijk deelname statistieken
In het huidige artikel staan we wel even stil bij “Bekijk deelname statistieken” (Grafiek knop).
Op alle scan resultatenpagina’s hebben wij deze knop toegevoegd waarmee je inzicht krijgt in de scan deelname statistieken. Er opent een pop-up met alle relevante scan statistieken:
Aantal deelnemers
Aantal uitgenodigde deelnemers
Deelnamegraad
Afrondingspercentage
De statistieken zijn vervolgens ook per onderzoeksgroep inzichtelijk. Bijvoorbeeld op basis van afdeling, functie en locatie. Zo kan je tijdens het project sturen op een hogere deelnamegraad omdat je direct kan zien of een bepaalde locatie of afdeling procentueel “achterloopt”. Bij het analyseren en rapporteren geven deze statistieken handvatten ter beoordeling van de cijfers.
Resultaten bekijken
Zodra je op een uitkomstcategorie/resultaat gaat staan (donut diagram) zie je het aantal respondenten vermeld. In de praktijk zie je vaak dat de eerst getoonde uitkomstcategorie de meeste respondenten heeft en de laatste juist de minste. Dit komt doordat er altijd enkele medewerkers zijn die de vragenlijst niet volledig hebben ingevuld. Tevens kan een verschil in deelnemers per module ontstaan doordat er voorwaardelijke logica op van toepassing is. Verschillen in het aantal medewerkers per uitkomst/resultaat is dus normaal.
Resultaat detailpagina (uitkomstcategorie bekijken)
Je kan op elke uitkomstcategorie/resultaat diagram klikken. Er wordt dan een nieuwe pagina geopend. Op deze pagina vind je vervolgens:
Een beschrijving van de module en het resultaat
Hoe de organisatie scoort (% goed / % slecht)
Gem. score & Benchmark: de gemiddelde score binnen de organisatie afgezet tegen het benchmark gemiddelde.
Vergelijk: hier kan je het organisatie resultaat vergelijken met de benchmark (NL & Branche) en op onderzoeksgroep. Bijv. afdelingen en locaties met elkaar vergelijken.
Vragenlijst antwoorden:
Hier kan je op vraagniveau bekijken hoe de organisatie heeft geantwoord. Je kan ook op het vermelde percentage klikken, dan kan je zien welke medewerkers het betreffende antwoord hebben gegeven.
Door te klikken op de knop [vergelijk] bij een vraag kan je op vraagniveau vergelijkingen maken tussen de verschillende onderzoeksgroepen.
Achter elke vraag weergave bij een uitkomstcategorie zijn twee kolommen toegevoegd. In deze kolommen vind je het gemiddelde en de benchmark gemiddelde. Dit maakt het mogelijk om meer diepgaande analyses te maken op vraagniveau.






