Antwoorden wijzigen bij een deelnemer
Een deelnemer kan na afronding van de vragenlijst niet meer zelf de antwoorden aanpassen. Jij als Provider kan dit wel!
Het komst soms voor dat een deelnemer contact met je opneemt omdat deze het niet eens is met de uitkomst, aangeeft een fout te hebben gemaakt of de vragen verkeerd te hebben begrepen en door verkeerd heeft beantwoord.
Je kan gegevens antwoorden op vragen aanpassen door naar de betreffende persoon te gaan in de scan (je kan zoeken op naam) en vervolgens op "Meer opties menu" (de 3 verticale bolletjes) te klikken en dan op “Bekijk antwoorden” te klikken (screenshot 1).
Dan navigeer je (volgende/vorige) naar het betreffende onderdeel waar de wijziging gedaan moet worden, daar klik je op [bewerken] rechtsboven (screenshot: [bewerken]) en pas je de antwoorden aan. Daarna sla je het weer op (rechtsboven). De resultaten zullen dan automatisch geüpdatet worden.
Waarom kan een deelnemer dit niet zelf?
Het is belangrijk dat de integriteit van de gegevens (antwoorden) behouden blijft en dat resultaten betrouwbaar zijn voor analyse en actie (Niet zelf kunnen aanpassen naar wenselijke antwoorden). Zelf-aanpassing van antwoorden kan de validiteit van de resultaten aantasten, wat impact heeft op betrouwbare conclusies en interventies.
Iemand wil veel wijzigingen doorvoeren (veel antwoorden wijzigen):
Het is altijd een optie om de betreffende persoon uit de scan te verwijderen (niet uit de organisatie!) en daarna weer toe te voegen aan dezelfde scan. Vervolgens klik je [vragenlijst versturen] achter de naam om opnieuw de vragenlijst naar de betreffende persoon te sturen.
Screenshots:
“Bekijk antwoorden” vinden:
Dat kan bijvoorbeeld hier:
Of bij een persoon op de scans pagina:
Screenshot: [bewerken]



