Foutmelding: “Gebruikersnaam is al in gebruik binnen deze organisatie”
Wanneer je het e-mailadres van een medewerker probeert aan te passen, kun je de foutmelding “Gebruikersnaam is al in gebruik binnen deze organisatie” krijgen. Dit betekent dat het betreffende e-mailadres al voorkomt binnen dezelfde organisatie. Dit kan zowel bij een actieve medewerker als bij iemand in het medewerkers archief zijn.
Deze foutmelding verschijnt alleen wanneer je een nieuw medewerkeraccount probeert aan te maken met een e-mailadres dat al in gebruik is binnen dezelfde organisatie.
Let op: de foutmelding “E-mailadres is al in gebruik. Kies een ander e-mailadres…” verschijnt in andere situaties en wordt behandeld in een apart artikel.
Mogelijke oplossingen
1. Zoek het bestaande account op (ook in het archief)
Het e-mailadres bestaat al binnen de organisatie.
Zoek daarom eerst het betreffende account op via:
Op de pagina "Organisatie" in de lijst met "medewerkers"
In het medewerkers archief
Herstel of wijzig dit account indien nodig.
2. Pas het e-mailadres aan bij het bestaande account
Is het bestaande medewerker account incorrect of hoort dit mailadres bij iemand anders?
Wijzig dan het e-mailadres van het bestaande account.
Daarna kun je de nieuwe medewerker alsnog toevoegen met het gewenste e-mailadres.
3. Verwijder het andere account (alleen indien veilig)
Wanneer het bestaande medewerker account onterecht is aangemaakt en nog geen activiteiten of resultaten bevat, kun je dit verwijderen.
Let op: bij verwijderen gaan alle gegevens van dat account verloren en kunnen deze niet zonder backup worden hersteld.
