Naar de hoofdinhoud

Wachtwoord vergeten / opnieuw instellen voor provider-accounts (provider-gebruikers)

S
Geschreven door Sven Koelen
Meer dan 3 weken geleden bijgewerkt

Het is voor de meeste provider-gebruikers met een beheerdersrol mogelijk om handmatig een nieuw wachtwoord voor je in te stellen. Hoe dat moet lees je onderaan dit document.

Wachtwoord vergeten voor alle provider-accounts

Handleiding:

  1. Surf naar: https://app.qiek.nl/login en klik op “wachtwoord vergeten”.

  2. Vul vervolgens het e-mailadres in dat hoort bij jouw organisatie-account en klik op de knop “nieuw wachtwoord instellen”.

  3. Wacht de nieuwe e-mail af met daarin de knop “Nieuw wachtwoord instellen”.

    LET OP: Mogelijk zijn er meerdere accounts gekoppeld aan hetzelfde mailadres!

    Lees de e-mail dan goed door en klik op de knop “Nieuw wachtwoord instellen” welke vermeldt staat bij het provider-account waarvoor je het wachtwoord opnieuw wil instellen!

  4. Klik op de (juiste) button en vervolgens wordt je doorgestuurd naar een internetpagina in je browser waar jij een nieuw wachtwoord kan invullen.

  5. Maak een wachtwoord aan met tenminste de onderstaande eigenschappen:

    • Minimaal 8 tekens

    • Eén kleine letter

    • Eén hoofdletter

    • Eén cijfer of symbool (0 t/m 9 of bijzondere leesteken zoals: !?.#@)

  6. Klik op de knop “Nieuw wachtwoord opslaan” en volgens krijg je deze melding:

  7. Klik op “klik hier” om opnieuw in te loggen met je GEBRUIKERSNAAM en zojuist aangemaakte wachtwoord. Log niet in met je e-mailadres! Je gebruikersnaam kan je vinden in de “wachtwoord vergeten” e-mail.

Jij hebt geen “wachtwoord vergeten” e-mail ontvangen vanuit Qiek?

  1. Je hebt waarschijnlijk niet het juiste mailadres gebruikt die gekoppeld is aan jouw providergebruiker-account. Probeer het eens met een ander e-mailadres dat mogelijk gekoppeld is aan jouw account.

  2. Controleer of de e-mail in je mailbox “ongewenst”, “spam”, “Junk” of “reclame” is terechtgekomen.

Help, ik kan nog steeds niet inloggen!

  1. Vermoedelijk heb jij per ongeluk een fout gemaakt in het proces. Bijvoorbeeld door voor je eventuele medewerker-account (i.p.v. provider-account) een nieuw wachtwoord in te stellen of niet in te loggen met je gebruikersnaam.

  2. Check of jij de juiste het juiste gebruikersnaam en wachtwoord invult. De gebruikersnaam is bijvoorbeeld hoofdletter gevoelig!

Mocht het je nog steeds niet lukken? Vraag dan een collega met de juiste rechten (toegang tot gebruikersbeheer) om hulp!

Provider-gebruiker een e-mail sturen waarmee ze zelf een (nieuw) wachtwoord kunnen instellen

Handleiding:

  1. Navigeer naar "Instellingen" in je provider-menubalk (linker verticale menubalk) en vervolgens kies je voor de pagina "Gebruikers" (rechts).

  2. Klik op de knop [Aanpassen] achter de gebruiker waar je de e-mail naar toe wil sturen waarmee ze zelf het wachtwoord kunnen instellen/wijzigen.

  3. Onderaan de pop-up zie je vervolgens een checkbox staan met daarachter de tekst: “Stuur gebruiker een e-mail met instructies om een nieuw wachtwoord in te stellen”.

  4. Vink de “checkbox” aan, je ziet nu dat het groen wordt gekleurd met een vinkje erin.

  5. Klik nu op de button [Opslaan] aan de rechterkant.

  6. De betreffende gebruiker ontvangt nu een e-mail om zijn/haar wachtwoord (opnieuw) in te stellen.

Let op: Ze ontvangen de e-mail op het mailadres welke ingevuld staat in het veld
“E-mailadres” als je op [aanpassen] klikt achter de betreffende gebruiker.

Handmatig een (nieuw) wachtwoord instellen voor
een provider-gebruiker

Handleiding:

  1. Navigeer naar "Instellingen" in je provider-menubalk (het tandwiel icoontje in de linker verticale menubalk) en vervolgens kies je voor de pagina "Gebruikers" (rechts).

  2. Klik op de knop [Aanpassen] achter de gebruiker waar je handmatig het wachtwoord wil instellen/wijzigen.

  3. Onderaan de pop-up zie je vervolgens dit staan: “Wachtwoord handmatig instellen”. Daar klik je op.

  4. Vul een nieuw (sterk) wachtwoord in en klik vervolgens op de button [Opslaan] aan de rechterkant.

  5. Deel het ingevoerde wachtwoord met de betreffende gebruiker.

Tip: deel in twee separate mails het wachtwoord en de juiste gebruikersnaam (dat zie je in het veld “Gebruikersnaam” als je op [aanpassen] klikt achter de betreffende gebruiker. Whatsapp is ook encrypted en kan ook gebruikt worden.

Was dit een antwoord op uw vraag?