Naar de hoofdinhoud

Multi-factor-authenticatie (MFA/2FA) resetten/uitzetten/uitschakelen bij een medewerker-account (gebruiker)

S
Geschreven door Sven Koelen
Meer dan 3 weken geleden bijgewerkt

Als een medewerker gebruiker niet kan inloggen omdat ze niet meer beschikken over de authenticatie code bijvoorbeeld door het verwijderen ervan, de authenticator app hebben verwijderd of een nieuwe telefoon hebben kan een provider-gebruiker welke beheerder is handmatig MFA uitschakelen.

Door het uitschakelen wordt de MFA beveiligingslaag verwijderd van het betreffende account. Hierdoor kan deze weer inloggen met gebruikersnaam/ e-mailadres en wachtwoord.

Verwijder MFA bijvoorbeeld in de volgende situaties:

  • Telefoon is gestolen/kwijt

  • Nieuwe telefoon

  • Authenticatie app is (per ongeluk) verwijderd

  • Account is (per ongeluk) uit de Authenticatie app verwijderd

Let op: MFA verwijderen kan dus alleen door een provider-account met de juiste rechten.

Wil je MFA uitschakelen bij een account?

Je kan MFA uitschakelen bij een account door op de “meer opties” knop te drukken in de account/profiel pop-up (drie verticale punten knop).

Handleiding:

  1. Navigeer naar de betreffende "organisatie" waar de medewerker account aan toegevoegd is.

  2. Klik op "Organisatie" in de menubalk

  3. Zoek de betreffende medewerker op

  4. Klik op de button [Aanpassen]

  5. Klik rechtsboven op de drie verticale bolletjes knop (naast [Opslaan] en het kruisje)

  6. Klik vervolgens op "2FA uitschakelen"

  7. Het betreffende account kan nu inloggen zonder de MFA code in te hoeven vullen. Willen ze opnieuw MFA instellen? Dat kunnen ze zelf in hun eigen profiel (rechtsboven) opnieuw instellen.

Voorbeeld: Bij een medewerker-account MFA uitschakelen

Was dit een antwoord op uw vraag?