Naar de hoofdinhoud

Multi-factor-authenticatie (MFA/2FA) resetten/uitzetten/uitschakelen

S
Geschreven door Sven Koelen
Meer dan 3 weken geleden bijgewerkt

Als een gebruiker niet kan inloggen omdat ze niet meer beschikken over de code bijvoorbeeld door het verwijderen ervan, de authenticator app hebben verwijderd of een nieuwe telefoon hebben kan een provider-gebruiker welke beheerder is handmatig MFA uitschakelen.

Door het uitschakelen wordt de MFA beveiligingslaag verwijderd van het betreffende account. Hierdoor kan deze weer inloggen met gebruikersnaam/ e-mailadres en wachtwoord. Voor provider en bedrijfs-accounts wordt het vervolgens weer verplicht om opnieuw MFA te activeren.

Verwijder MFA bijvoorbeeld in de volgende situaties:

  • Telefoon is gestolen/kwijt

  • Nieuwe telefoon

  • Authenticatie app is (per ongeluk) verwijderd

  • Account is (per ongeluk) uit de Authenticatie app verwijderd

Let op: MFA verwijderen kan dus alleen door een provider-account met beheerders rechten.

Wil je MFA uitschakelen bij een account?

Je kan MFA uitschakelen bij een account door op de “meer opties” knop te drukken in de account/profiel pop-up (drie verticale punten knop).

Voorbeeld: Bij een medewerker-account MFA uitschakelen

Voorbeeld: Bij een provider-account MFA uitschakelen

Was dit een antwoord op uw vraag?