Naar de hoofdinhoud

Hoe maak ik een nieuwe organisatie-gebruiker (organisatie-account) aan?

Hoe maak je een organisatiegebruiker aan en hoe stel je de toegangsrechten in? In dit artikel vind je precies hoe je dit moet doen.

S
Geschreven door Sven Koelen
Meer dan 3 weken geleden bijgewerkt

Handleiding organisatiegebruiker toevoegen:

  1. Navigeer naar je “Organisatie” pagina door te klikken op het koffertje aan de linkerkant in de “provider menubalk”.

  2. Zoek de betreffende organisatie op waarvoor je een of meerdere accounts wil aanmaken en klik achter de organisatienaam op de button [Aanpassen]

  3. Klik op “Gebruikers” bovenaan de pop-up en vervolgens op de button [nieuwe gebruiker].

  4. Vul de gewenste account gegevens in. Wij adviseren om als gebruikersnaam geen e-mailadres te gebruiken om verwarring te voorkomen want je logt als bedrijfsgebruiker in met je gebruikersnaam en niet met een e-mailadres.

  5. Maak handmatig een wachtwoord aan voor het account of kies voor de optie “Nieuwe gebruiker een e-mail over zijn of haar account sturen”. Met deze laatste optie stellen ze zelf een wachtwoord in. Wij adviseren dan ook om zelf geen wachtwoord aan te maken en alleen dit vakje aan te vinken.

  6. Klik vervolgens op [Opslaan]. Het bedrijfsaccount is nu aangemaakt en klaar voor gebruik.

LET OP: deze gebruiker heeft nu standaard toegang (uiteraard privacy-proof) tot de hele organisatie resultaten en alle onderliggende onderzoeksgroepen.

Screenshots:

Toegangsrechten instellen voor een organisatiegebruiker:

Met de functie "Toegang" bepaal je per organisatie-gebruiker tot welke niveaus/ onderzoeksgroepen deze gebruiker specifiek toegang krijgt. Bijv. een locatiedirecteur alleen toegang gegeven tot de resultaten van zijn/haar locatie.

  1. Navigeer naar je “Organisatie” pagina door te klikken op het koffertje aan de linkerkant in de “provider menubalk”.

  2. Zoek de betreffende organisatie op waarvoor je een (of meerdere) accounts wil aanmaken of aanpassen en klik achter de organisatienaam op de button [Aanpassen]

  3. Klik op “Gebruikers” bovenaan de pop-up en vervolgens op de button [nieuwe gebruiker] of klik je op [aanpassen] achter een bestaande gebruiker om de toegangsrechten te kunnen instellen.

  4. Bovenaan de pop-up zie je “Toegang” staan. Daar klik je op en vervolgens bepaal je of deze gebruiker tot alle organisatieresultaten toegang krijgt of dat je handmatig specifieke toegangsrechten wil instellen.

  5. Zoek of selecteer de groepen waarvoor je de toegang wil verlenen. Bijvoorbeeld de afdeling magazijn. Het is mogelijk om meerdere groepen medewerkers te selecteren!

  6. Als je klaar bent kies je voor [opslaan], nu heeft de organisatiegebruiker alleen toegang tot dat wat je hebt geselecteerd.

Was dit een antwoord op uw vraag?